TEATAR POEZIJE-FMK I UO PUNCTUM: „DOVIĐENJA NA NEBU“
Krleža nije tabu tema
Najveća vrijednost predstave 'Doviđenja na nebu' jest glumački šarm izvođača, dobar odabir iz obilja materijala i dokaz da pametna riječ nikada ne umire
Objavljeno: 7.11.2019. 5:25:57
"Doviđenja na nebu" / Festival Miroslav Krleža

Od godine 2012. Festival Miroslav Krleža u Memorijalnom prostoru Miroslav i Bela Krleža na Gvozdu 23, adresi njihovog posljednjeg zagrebačkog stana, u prvom tjednu mjeseca srpnja (završnica je na datum Krležina rođenja 7.7.) kroz  različite programe podsjeća na djela i život ovog izuzetnog književnika (1893.-1981.). Kazališne predstave koje se tada mogu vidjeti na prostoru perivoja ili dvorišta oko kuće vrlo su često osmišljene upravo za tu prigodu i žive „samo jedno ljeto“. Postoje i izuzeci među koje pripada predstava „Doviđenja na nebu“ (praizvedba 6.7.2017. ) u režiji autora adaptacije Ivana Planinića i koprodukciji Teatra poezije–FMK i Umjetničke organizacije Punctum  (osvrt na izvedbu u zagrebačkom Kunstteatru, 27.9.2019.).

Na duhoviti način prikazuju se događaji zapisani u knjizi intervjua Predraga Matvejevića s Miroslavom Krležom pod nazivom „Razgovori s Krležom“, a naslov predstavi dao je pozdrav koji je Krleža uputio Matvejeviću prilikom njihovog  posljednjeg susreta. Hrvojka Begović i Luka Bulović na duhovit, ponekad karikirani način (naglašavajući izrazito mekan izgovor slova „ć“  zabilježen na snimci prilikom  Krležinog opisa susreta s Titom u Mikulićima) prikazuju epizode iz knjige razgovora, uvijek se zaustavljajući na nekom ključnom mjestu (kao da mame gledatelja da postane čitatelj).

Iako poznajemo većinu podataka iz Krležina života, ova izvedba obojana dokumentarnim snimkama, na jednostavan  ali punokrvni način približava Krležu njime samim:povremeno na vidjelo dolazi čak i njegova, ne baš česta, samokritičnost. Najveća vrijednost ove predstave jest glumački šarm izvođača, dobar odabir iz obilja materijala i dokaz da pametna riječ nikada ne umire.