GD HISTRION I GUSTL TEATAR: "NEBO NAD ZAGREBOM"
Zar je istina rezervirana za čudake?
'Nebo nad Zagrebom', Gustl teatra i Glumačke družine Histrion, iako pripada među relativno poznate životne priče, ipak ima više potencijala negoli su redatelj i glumac pokazali - sve se odvija sporo, skoro nevoljko, a 'mutavi' Slušač samo pogoršava dojam
Objavljeno: 9.11.2016. 0:26:04
"Nebo nad Zagrebom" / histrion.hr

Najnovija predstava tekstopisca i redatelja Mire Međimorca, monodrama „Nebo nad Zagrebom“, nastala je u suradnji „Gustl teatra“ i Glumačke družine Histrion i izvedena je kao završnica Petih Bobijevih dana smijeha u Histrionskom domu 28. i 29. listopada 2016.

Glavni lik je devedesetogodišnji Janko Žnidarić, "arhitekt i graditelj, bonvivan i ljubitelj ljepšeg spola kroz čiji život se prelamaju najvažniji događaji u Zagrebu 20. stoljeća“, kako piše u kazališnoj cedulji. „Na kraju svoga puta Janko Žnidarić ostaje sam i kao čudak iz gornjogradskog kvarta, uz konjak, dijeli namjernicima svoje bogato životno iskustvo. Smisao svoga života sažimlje u jednu jedinu riječ: ljubav!“

Žnidarić sjedeći u jednostavnoj krčmi uz konjak, kroz usta glumca Žarka Potočnjaka, pripovijeda o prosperitetnom razdoblju prije Drugog svjetskog rata (“Moglo se, imalo se“), o susretu s prelijepom Esther koja čeka da je muž pozove u Palestinu, jer se prepoznaju teška vremena za Židove...Tu sada Međimorec opisuje situaciju u Zagrebu nastalu ulaskom Nijemaca, uspostavljanjem NDH i ustaškim djelovanjem, koje njegovog junaka usmjerava na akciju kojom bi spasio život žene u koju je zaljubljen.

Malo je čudna tvrdnja da nisu imali bračnih odnosa, a rodilo im se dvoje djece... Također je neobično da je u programu Žnidarić nazvan „čudakom“, iako iznosi stajališta koja su danas opće prihvaćena... a znamo da su to također stajališta samog autora teksta. Možemo se složiti da „iza svake tužne priče stoji politika“, ali različiti ljudi imaju različita iskustva. Žnidarić je primjereno odjeven u svojedobno elegantnu, a sada ofucanu odjeću (pametan odabir kostima i jednostavne scene Marte Crnobrnja), dok su Slušač (Mark Šokčić), Studenti (Emma Martinjak i Kristian Šupe) i Konobar (Svebor Kamenski-Bačun) u svakodnevnoj odjeći, koja bi mogla biti i njihova vlastita (osim možda smiješne djevojčine kape).

Nebo nad Zagrebom“, mada pripada među relativno poznate životne priče, ipak ima više potencijala negoli su redatelj i glumac pokazali - sve se odvija sporo, skoro nevoljko, a „mutavi“ Slušač samo pogoršava dojam.