EUROPSKO KAZALIŠTE U ZKM-U: "KAZALIŠNA PREDSTAVA S ČETIRI GLUMCA..."
Dobro je dok se možemo smijati
Već odavno nisam vidjela predstavu u kojoj svi sudjeluju tako snažno i predano, kako bismo u šali rekli 'kao da im je zadnje', poput 'Kazališne predstave s četiri glumca...', nezavisne kazališne grupe Quendra Multimedia iz Prištine
Objavljeno: 26.12.2016. 7:40:11
„Kazališna predstava s četiri glumca, nekoliko svinja, krava i konja, s jednim premijerom, jednom kravom Milkom i nekoliko domaćih i inozemnih inspektora“ / zekaem.hr

U sklopu ciklusa „Europsko kazalište u ZKM-u“ u Dvorani Polanec gostovala je (8.12.2016.) Nezavisna kazališna grupa Quendra Multimedia iz kosovskog glavnog grada Prištine s predstavom čiji puni naslov glasi: „Kazališna predstava s četiri glumca, nekoliko svinja, krava i konja, s jednim premijerom, jednom  kravom Milkom i nekoliko domaćih i inozemnih inspektora“ (premijera 26.9.2016.). Tekst koji je napisao „neki kosovski cinik“ za kojeg ipak otkrivamo da se zove Jeton Neziraj, počinje pripremama Kosova za ulazak u Europsku uniju, budući da je izlazak Velike Britanije izazvao nestabilnost, pa će Kosovo  popuniti prazno mjesto. No, Kosovo je malo i daleko pa mu se dostavlja popis „3000 lakih pravila na europskom putu“. Među ostalim, tu je i nužna kontrola mesa pa je mjesto zbivanja  klaonica „Tony Blaire“ u Prištini. Kontrola mesa (bez svinjetine Kosovo nema što tražiti u EU) potvrđuje se pečatom, a pečat valja dobaviti...

U izuzetno duhovitom tekstu prepunom satiričnih doskočica na tragu kafkijanskog beznađa, četvero mesara pokušava udovoljiti propisima (ili ih izigrati). Birokracija je opak igrač i traži žrtve u krvi. Klaonica u kojoj se sve zbiva prikazana je s četiri pokretna klaonička stola (Petra Veber), dok su sudionici odjeveni u skladu s „radnim mjestom“ (Vesa Kraja). U režiji Blerte Neziraj (koja povremeno pomaže glumcima), Shengyl Ismaili, Adrian Morina , Ernest Malazogu i Sheptim Selmani neiscrpnom energijom, ne smanjujući tenziju pokreta i glasa (100 minuta) vode publiku kroz konfuzni svijet propisa koji na papiru izgledaju prihvatljivo i razumno. Odabir svinje, krave i konja nužno nas gura prema orvelijanskom promišljanju svijeta.

Glumce u njihovom poletu sjajno podržavaju izvrsni glazbenici  Art Lokaj i Drin Tashi (električna gitara i bubnjevi) svirajući glazbu Gabriele Marangoni, čija sugestivnost djeluje kao peti član ansambla.

Već odavno nisam vidjela predstavu u kojoj svi sudjeluju tako snažno i predano, kako bismo u šali rekli „kao da im je zadnje“. Njihova (glumačka i glazbenička) strast toliko je razorna, da je prebrisala svaku eventualnu negativnu primjedbu. Pergezime!