HNK: "VJEŠTICA HILLARY I UVRIJEĐENI KONTRABAS"
Vještica operoljubica
Veselo odjeveno u prikladnoj scenografiji troje protagonista pjevanjem i usklađenim pokretima daje sve od sebe, ali izgleda da se čarobni štapić pokvario
Objavljeno: 30.4.2018. 2:31:18
"Vještica Hillary i uvrijeđeni kontrabas" / hnk.hr

Uz izuzetak riječkog HNK Ivana pl. Zajca, nacionalne kazališne kuće (one koje to repertoarom i profilom zaista jesu, a ne pisanjem tri slova) uglavnom ne mare za najmlađu publiku (valjda zato što u gradu postoji barem jedno kazalište s programom za djecu) pa je za svaku pohvalu nedjeljna matineja u foyeru HNK Zagreb s dramsko-opernom predstavom za djecu „Vještica Hillary i uvrijeđeni kontrabas“  tekstopisca Petera Lunda i skladatelja Winfrieda Radeke u režiji Krešimira Dolenčića (4.3.2018., osvrt na izvedbu 18.3.2018.).

O maloj vještici Hillary znamo od 2010. kada se u režiji Ivana Lea Leme zaputila u operu i saznala o temeljima ove glazbene umjetnosti, a uz nju svi oni koje su donijeli i doveli u kazalište. Predstava je bila izrazito vesela, zaigrana i dinamična, rado su je gledali veliki i mali, a bila je i nagrađena.

Nova predstava o Hillary (Mirta Zečević) i njezinoj prijateljici sopranistici Mariji Bellacanti (Ivanka Boljkovac) svojevrstan je nastavak prijašnjih zgoda u kazalištu: one dolaze na kraj predstave kada poslužitelj orkestra (nekadašnji kontarbasist) gospodin Pultek (Tvrtko Stipić) posprema instrumente. Iako se prolazi kroz operni rječnik, naglasak je na upoznavanju glazbala od tube i drugih puhačkih instrumenata do kontrabasa.

Budući da je Hillary još mlada vještica (samo 374.5 godina), ona odlučuje začarati sve instrumente, što izaziva kakofoniju, pa ju gospodin Pultek, preko recepta za tortu, podučava što sve treba za skladnu operu. Jer „opera je već čarolija“ pa nije nužan nikakav čarobni  štapić. Veselo odjeveni (Tea Bašić Erceg) u prikladnoj scenografiji (Irena Kraljić) troje protagonista pjevanjem i usklađenim pokretima (Mirna Sporiš) daju sve od sebe, ali izgleda da se čarobni štapić pokvario. Operna poduka djeluje usiljeno, zbivanje je nekako monotono i mada podržavam kontrabasovu uvrijeđenost, ne razumijem zašto se on uvrijedio?!