21. MLADI LEVI: BETON LTD., "VELIKA OČEKIVANJA"
Pazi što očekuješ
Predstava 'Velika očekivanja' glumački je izvrsna i izvedbeno vrlo dinamična, no njezina fragmentarnost i raspored scena dovode u nedoumicu o pravoj namjeri
Objavljeno: 12.9.2018. 8:41:24
"Velika očekivanja" / Nada Žgank

U sklopu 21. festivala „Mladi levi“ (Ljubljana  24.8.-1.9.2018.) mogla se, u produkciji „Bunkera“ (organizatora Festivala), vidjeti premijera (30.8.2018.) predstave „Velika očekivanja“  čiji su koncept, režiju i izvedbu osmislili članovi autorskog kolektiva „Beton Ltd“, glumci, plesači i performeri Katarina Stegnar, Primož Bezjak i Branko Jordan uz glazbenike Maksima Špelka, Janeza Weissa i Juru Vlahoviča i vizualno-svjetlosno osmišljavanje Tonija Soprana i Sonde 57.

Izvođači glumački vrlo ekspresivno, „materijalizirajući“ nepostojeće predmete (sjajan prizor dijeljenja nevidljivog cvijeća) i prijeteći istinskim sjekirama, „napadajući“ stolice gledališta (publika i izvođači nalaze se na pozornici Stare elektrane) i pod maskama „tužnog lika“ čitaju odlomke iz dnevnika... Najzanimljiviji dijelovi su kada Jordan (koji je tužan) i Bezjak (koji želi znati zašto) svoj naoko prijateljski  dijalog preokreću u agresiju da bi nas Stegnar optužila za zbivanja među njima. Konstatacija da smo „svi nesretni“ nudi određeno objašnjenje za sve što nam se događa ili nas okružuje, što spoznajemo u ritmičkoj pjesmici: „jer smo beli, debeli, bogati kosmopoliti, hetero normativi...“ Dječja velika očekivanja tope se  protokom vremena: generacija ne može pomoći niti sebi niti drugima – sve ide kako ide.

Predstava „Velika očekivanja“ je glumački izvrsna i izvedbeno vrlo dinamična, no njezina fragmentarnost i raspored scena dovode u nedoumicu o pravoj namjeri. Zato, svatko može uzeti što želi i što mu treba, odnosno što sam očekuje!