TRIKO CIRKUS TEATAR: "MORANA I ČUPKO"
Imam Čupka, ne bojim se mraka
Iako su akrobatski elementi u predstavi 'Morana i Čupko' zgodni, nemaju vizualnu lakoću, dok ponavljanja bez varijacija daju dojam da predstava traje dulje od stvarne dužine
Objavljeno: 28.12.2018. 3:07:35
"Morana i Čupko" / Facebook

Neovisnu kazališnu skupinu Triko cirkus teatar odlikuje komponenta koju ne nalazim u drugim grupama, a to je uporaba cirkuskih elemenata u gradnji predstave. Pri tome se podrazumijeva takozvani novi cirkus odnosno onaj koji koristi akrobatske točke, klauneriju i elemente slapstick komedija bez okrutnosti tako uobičajenih u tradicionalnim cirkuskim predstavama (od udaranja u stražnjicu do gnjavljenja životinja).

Najnovija predstava pod nazivom „Morana i Čupko“ (Mala scena, Zagreb, 22.11.2018.) inspirirana je slikovnicom „Mala noćna mora“ autorice Irene Zelene u režiji Ive Peter-Dragan, a bavi se dječakom i njegovim nemirnim noćima koje mu pomaže prebroditi neobična ljubičasta lutka Čupko. Jer Čupko  zajedno s upaljenim svjetiljkama brani dječaka (Mladen Vujčić) od opake Morane (Karmen Sunčana Lovrić) koja gasi svjetiljke i otima čuvara Čupka. Budući da su dječak i Morana „prirodni neprijatelji“ njihov susret je antagonistički, ali se postupno pretvara u suradnju i druženje, da bi se napokon pomirili.

Jednostavni akrobatski elementi (onima koji to mogu  izvesti, dakako) glavno su obilježje Moranina kretanja, a taj „cirkuski“ pristup pokazuje i njezina odjeća (Kolektiv), budući da je dječak odjeven u jednodijelnu pidžamu. Jednostavna lijepa scenografija (Iva Peter-Dragan) služi u preobrazbi mjesta zbivanja (krevet, balon za letenje, vodeno prostranstvo), dok je glazba (Nicolas Sinković) odličan prateći element.

Svojim nastupom Morana je možda malo previše agresivna u odnosu na preplašenog dječaka, pa nije jednostavno prihvatiti njihovo zbližavanje, tim više što se oni za vrijeme izvedbe ne mijenjaju. Iako su akrobatski elementi zgodni, nemaju vizualnu lakoću, dok ponavljanja bez varijacija daju dojam da predstava traje dulje od stvarne dužine. Da ne kažem da je nas malene bilo malo strah…