TEATAR MAŠINA IGRE, KIC I ZKM: RADIONICE "DRAMA U TRI ČINA"
Sve o kazalištu i oko njega u tri čina - dramaturgija, PR, kritika
Teatar Mašina igre u suradnji s Kulturno informativnim centrom (KIC) i Zagrebačkim kazalištem mladih (ZKM) organizira radionice dramaturgije, PR-a u kazalištu i kritičkog pisanja
Objavljeno: 13.2.2019. 0:18:33
Izvor: kritikaz.com
Autor: I. T.
"Radionice "Drama u tri čina" / Teatar Mašina igre

Program dvodnevnih radionica „Drama u tri čina” koji uključuje radionicu dramaturgije pod vodstvom Jelene Kovačić, radionicu PR-a u kazalištu pod vodstvom Dalibora Jakusa te radionicu kazališne kritike pod vodstvom Igora Tretinjaka, održat će se tijekom tri vikenda u ožujku 2019. godine u prostoru Kulturno informativnog centra (KIC) u Zagrebu. Cijena pojedinačne radionice iznosi 400 kuna, a cijena paketa koji uključuje sve tri radionice iznosi 900 kuna. U cijenu je uključen i odlazak na predstavu Zagrebačkog kazališta mladihPansion Eden” prema unaprijed određenom rasporedu za početak ožujka 2019, a koja je ujedno radni predložak za radionice.

1. ČIN: DRAMATURGIJA

Voditeljica: Jelena Kovačić, dramaturginja // Termin: 09. — 10. ožujka 2019.

Što je dramaturgija? Može li se uopće dramaturgija jednoznačno definirati s obzirom da obuhvaća vrlo široko polje kreativnog stvaralaštva? Zašto se dramaturge često naziva idealnim gledateljima? Kako se dramaturgiju misli i gleda? Kojim strukturalnim i kompozicijskim načelima dramaturgija utječe na svijet kazališne predstave te kako se dramaturgijom mobilizira neposrednog aktera u kazalištu – gledatelja? Neka su od pitanja kroz koja ćemo se baviti suvremenim dramaturškim praksama, te njihovim konkretnim primjenama u radu na kazališnoj predstavi. Zamišljena kao praktikum, ova radionica na primjeru kazališne predstave „Pansion Eden“ Zagrebačkog kazališta mladih otvara dijalog o dramaturškim odlukama, ali i utjecajima i posljedicama tih odluka. Nadalje se istražuju pitanja strukture i kompozicije teksta i kazališne predstave te koliko i minimalni dramaturški pomaci mogu utjecati na proizvodnju značenja. Polaznici radionice prolaze put od analize do praktičnih individualnih i grupnih dramaturških zadataka, kroz koje se postojeći tekstualni materijal pretvara u neki novi mogući tekst izvedbe, detektirajući dramaturški postupak kao sredstvo interpretacije.

2. ČIN: PR U KAZALIŠTU

Voditelj: Dalibor Jakus, stručnjak za odnose s javnošću // Termin: 16. — 17. ožujka 2019.

Multidisciplinarnost i dinamičnost fundamentalne su karakteristike kazališnog procesa u kojem sudjeluje veliki broj ljudi raznovrsnih vještina i umijeća, struka i zanimanja s jednim primarnim ciljem - ostvarenje kulturnih dobara. Stoga je realizacija i recepcija takvog procesa nepredvidiv i rizičan čin ovisan o različitim društvenim, tehnološkim, estetskim i subjektivnim čimbenicima. Od modela tiskovne agenture i publiciteta, do modela javnog informiranja, na radionici PR-a u kazalištu prvenstveno proučavamo položaj kazališta kao medija, međusobni odnos s drugim medijima te holistički pristupamo izradi analiza i komunikacijskih strategija o poziciji kazališta u svijetu medijske komunikacije i to s aspekta društvenog djelovanja, utjecaja na javno mnijenje, reagiranja na poticaje u okruženju i utjecaja kazališta na to isto okruženje. Poseban naglasak bit će usmjeren na alate i metodologiju uzajamnog djelovanja struke odnosa s javnošću, kazališta i ciljanih publika, ali i važnosti tehnoloških promjena i evolucije medija na kazalište, korištenja transmedia storytelling tehnika, izvedbenih praksa u medijima, performansa, te trendova u kreiranju virtualnog kazališta i suvremenog oblika društvenog komuniciranja.

3. ČIN: KRITIKA

Voditelj: Igor Tretinjak, kazališni kritičar // Termin: 23. — 24. ožujka 2019.

Kritika povezuje estetiku i ukus, a ističe osjećajne percepcije, stimulira neočekivana unutarnja zbivanja te razvija mogućnost spoznaje o procesu uočavanja i umjetničkog vrednovanja. Iako utječe na kolektiv, kritika je osobne naravi. Budući da je strukturirana po pravilima retorike, argumentacije, referenca, poznavanje kazališnih procesa i autorskog opusa, kritika odnosno kritičar postavlja okvire za zdravu heterogenu društvenu, kulturnu i medijsku identifikaciju i polemiku. Kritika ne podilazi mitovima i anegdotama, praksama ustaljenih paradigmi i nije obojena subverzivno ni podrivački. Ona odmjerava i analizira. Stoga se na radionici kritike polaznicima artikuliraju suvremeni pristupi i pogledi na kritiku, od impresionističkih do analitičkih i onih s raznim ključevima čitanja: u tekstu, afirmaciji pod svaku cijenu, pogledima prema natrag i/ili naprijed, vlastitim kazališnim idejama, do kritika koje kazališnu interpretaciju vide stepenicom u građenju vlastitih umjetničkih svjetova. Budući da je kritika poput kazališta kreativna igra, polaznici će promatrati i odnose među kazališnim činovima, pretakati ključne točke predstave u ključne točke kritike, baviti se odnosom predloška i izvedbe te kazališni vokabular interaktivno pretvarati u novo i originalno djelo.

Pojedinačna radionica započinje u 10.00 h i u trajanju je od šest sati prvog dana i četiri sata drugog dana. Predviđena je pauza u trajanju od 45 minuta. Broj sati: 10 sati po radionici; Ukupno — 30 sati

Upute za prijavu

Kotizaciju za radionicu/ce potrebno je uplatiti na žiro račun Privredne banke Zagreb — IBAN HR8423400091110925361 “Umjetničke organizacije Kazališne družine Mašine Igre”, model plaćanja je HR00, poziv na broj je 032019, a u opisu plaćanja navesti npr: “kotizacija za radionicu dramaturgije” ili “kotizacija paket radionica”. Potvrdu plaćanja zajedno sa imenom i prezimenom, OIB-om i e-mail adresom polaznika potrebno je poslati na e-mail adresu radionice@masinaigre.hr

Nakon poslane potvrde polaznici će primiti email s uputama za sudjelovanje na radionici.

www.masinaigre.hr